loading...
حرف های خدا
محمداسماعيلي بازدید : 342 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)

امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده اند: در سوره محمد نشانه ای درباره ما و نشانه ای درباره بنی امیه وجود دارد بحارالانوار، ج23، ص384

امام حسن علیه السلام نیز برای ارزیابی و مقایسه اهل بیت علیهم السلام و بنی امیه، پیروان خود را به قرائت سوره محمد تشویق فرمودند شرح الاخبار، ج2، ص484

محمداسماعيلي بازدید : 312 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)

از امام جعفر صادق ع منقول است که هرکه سوره محمد را در وقت مصاف (جنگ) چهل ویک بار بخواند  مظفر ومنصور گردد واگر آن رابنویسد و آن را با آب زمزم بشوید  و بخورد مقبول قول گردد و از هر بیماری که داشته باشد شفا یابد.

محمداسماعيلي بازدید : 308 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)
....وَالَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَن یُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ ﴿4﴾ سوره محمد یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْكُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ ﴿7﴾ سوره محمد فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَن یَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ ﴿35﴾ چون این سه ایه از سوره محمد را بر سپر نویسد وسپر را در وقت جنگ ذر مقابل روی اعدای دین بدارد همه مخذول ومنهزم گردد. خواص الایات نجفی ص121
محمداسماعيلي بازدید : 298 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)
وَالَّذِینَ كَفَرُوا فَتَعْسًا لَّهُمْ وَأَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ ﴿8﴾ سوره محمد أُوْلَئِكَ الَّذِینَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فَأَصَمَّهُمْ وَأَعْمَى أَبْصَارَهُمْ ﴿23﴾ سوره محمد ذَلِكَ بِأَنَّهُمُ اتَّبَعُوا مَا أَسْخَطَ اللَّهَ وَكَرِهُوا رِضْوَانَهُ فَأَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ ﴿28﴾ سوره محمد اگر بر مقداری خاک محل نبرد این سه آیه سوره محمد را بخواند وبر روی دشمن بباشد بگریزند ومقهور شوند. خواص الایات نجفی ص121
محمداسماعيلي بازدید : 325 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)

نظم كلي قرآن مبين

 

 

همانگونه که قبلا در مطالبم دیده اید کلمات و حروف

 

 قرآن مبین با اعداد ۱۷ و ۱۹ و ۶۶ رابطه

 

 دارند یا میتوان گفت که عدد ۱۷ عددی

 

 است که با حمد و سجده و نیایش رابطه دارد

 

 و عدد ۶۶ با الله و اثبات وحدانیت الله

 

 

و...

محمداسماعيلي بازدید : 330 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)
محمداسماعيلي بازدید : 286 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)

احترام به والدین در قرآن

در قرآن ،آیاتی با مضمون نیکی به والدین (و بالوالدین احسانا) وجود دارد آیا طبق این آیات اطاعت از پدر و مادر واجب است؟!

در زیر به بیان این مورد اشاره می کنیم :

سوره اسراء 23 و 24

((  وَ قَضى‏ رَبُّکَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِیَّاهُ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً إِمَّا یَبْلُغَنَّ عِنْدَکَ الْکِبَرَ أَحَدُهُما أَوْ کِلاهُما فَلا تَقُلْ لَهُما أُفٍّ وَ لا تَنْهَرْهُما وَ قُلْ لَهُما قَوْلاً کَرِیماً (۲۳) وَ اخْفِضْ لَهُما جَناحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَ قُلْ رَبِّ ارْحَمْهُما کَما رَبَّیانِی صَغِیراً  ))

(( پروردگارت مقرّر داشت که جز او را نپرستید و به پدر و مادر نیکى کنید. اگر یکى از آن دو یا هر دو نزد تو به پیرى رسیدند، به آنان «اف» مگو و آنان را از خود مران و با آنان سنجیده و بزرگوارانه سخن بگو . و از روى مهربانى و لطف، بالِ تواضع خویش را براى آنان فرودآور و بگو: پروردگارا! بر آن دو رحمت آور، همان گونه که مرا در کودکى تربیت کردند ))

و.............

محمداسماعيلي بازدید : 389 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)

در سوره بقره آيه 83 مى‏خوانيم: لا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً:

و در سوره نساء آيه 36 :  و اعْبُدُوا اللَّهَ وَ لا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئاً وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً.

و در سوره انعام آيه 151 مى‏فرمايد: أَلَّا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئاً وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً.

و همچنین در اسراء 23 : وَ قَضى‏ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً.

از این آیات معلوم می‌شود كه عقوق والدین بعد از شرك به خدا در شمار بزرگترین گناهان و یا خود این از بزرگترین آنها است و از آن طرف هم معلوم می‌شود كه واجب‌ترین واجب‌ها احسان به پدر و مادر است.

محمداسماعيلي بازدید : 313 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

در اياتي از قران كريم به صراحت تشاره به اين منزلگاه دوم انسان ها دارد ،چنان چه ميفرمايد:زماني كه مرگ يكي از انها فرا ميرسد ميگويد:پروردگار من !مرا باز گردان شايد در انچه ترك كردم عمل صالحي انجام دهم به او ميگويند:چنين نيست ،اين سخني است كه او به زبان ميگويد و اگر باز گردد برنامه اش همچون سابق است و پشت سر انها برزخي است تا روزي كه برانگيخته شوند .

 

دراين ايه صراحتا به جهان برزخ اشاره دارد .ابتدا و انتهاي ان را نيز معلوم ميكند .اول ايه از لحظه ي مرگ انسان ميگويد و اخر ايه نيز از رئز قيامت و بر انگيخته شدن ،لذا اين منزل گاه دوم از مرگ انسان شروع و تا لحظه ي وقوع قيامت ادامه خواهد داشت.روايتي از امام صادق عليه السلام است كه ميفرمايند:من از برزخ شما ميترسم ،سوال شد برزخ چيست ؟فرمودند برزخ همان قبر است ازان زماني كه انسان ميميرد تا روز قيامت .و علاوه برايه ي شريفه ي فوق ،كليه ي اياتي كه از مرگ تعبير به ((توفي))((قبض روح ))دارداشاره ي دقيقي به وجود جهان برزخ است

محمداسماعيلي بازدید : 325 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

۱.فواصل بين درياها آيه 19-20 سوره مباركه الرحمن: مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ ﴿19﴾ بَيْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَّا يَبْغِيَانِ   ﴿20) دو دريا را به گونه اي روان كرد كه با هم برخورد كنند اما ميان آن دو حد فاصلي است كه به هم تجاوز نمي كنند.(پس كداميك از نعمت هاي  پروردگارتان را انكار مي كنيد) آيه 53 سوره فرقان: وَهُوَ الَّذِي مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَجَعَلَ بَيْنَهُمَا بَرْزَخًا وَحِجْرًا مَّحْجُورًا و اوست كسي كه دو دريا را موج زنان به سوي هم روان كرد اين يكي شيرين و آن يكي شور و تلخ است و ميان آن دو حريمي استوار قرار دارد.

2.پرورش و رشد دانه آيه 5 سوره مباركه حج: "و تري الارض هامدة فأنزلنا عليه الماء اهتزت و ربت و أنبتت من كل زوجٍ بهيج " و زمين را بي گياه مي بيني ولي همينكه آب بر آن نازل مي كنيم به جنب و جوش در مي آيد و مي پروراند و انواع گياهان نشاط انگيز را مي روياند. 

۳.آتشفشان هاي قعر دريا آيه 6 سوره مباركه الطور: وَالْبَحْرِ الْمَسْجُورِ    و آن درياى سرشار [و افروخته] در مورد اعجاز شماره 1 اين نكات در دست بررسي است: برزخ به چه معناست؟ و چه نوع برزخي مد نظر آيه مي تواند باشد؟ "ال" البحرين كدام نوع از "ال" است؟ آيا دو درياي خاص مد نظر بوده و يا تفاوت جنس اين دو دريا باعث بيان "ال" در ابتداي اين كلمه شده است؟

 

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
به نام یکتا پروردگار هستی باسلام ما در نظر داریم که برای شما مطالبی در مورد قرآن به نمایش در آوریمان ان شالله موردقبول شما قرار گیرد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آيا از اين وبلاگ راضي هستيد؟
    در روز چقدر قرآن ميخوانيد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 1,960
  • بازدید کلی : 36,779
  • کدهای اختصاصی